تجهیزات سبک‌های مختلف پیلاتس
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجهیزات سبک‌های مختلف پیلاتس
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با افزایش محبوبیت پیلاتس، تمرینات این ورزش بسیار تکامل یافته‌تر از چیزی شد که جوزف پیلاتس طراحی کرده بود. در طی این سال‌ها سبک‌های مختلفی به پیلاتس اضافه شد که باعث شد در حال حاضر پیلاتس انواع مختلفی داشته باشد با تجهیزات و وسایل متفاوت. اگر از علاقه‌مندان پیلاتس هستید و می‌خواهید استودیو ورزشی را به خانه بیاورید و در خانه تمرین کنید، باید بدانید از چه لوازمی استفاده کنید. گاهی هم ممکن است با ثبت‌نام در کلاس‌های پیلاتس احتیاج داشته باشید که تجهیزات شخصی خودتان را تهیه کنید. در این مقاله شما با تجهیزات سبک‌های مختلف پیلاتس آشنا می‌شوید.

پیلاتس کلاسیک

به زبان ساده پیلاتس کلاسیک همان روش جوزف پیلاتس است که کمی توسعه یافته‌است. در فضای استودیویی آموزش داده می‌شود و مبتنی بر ترکیب تمرین روی مت و دستگاه ریفورمر است.

پیلاتس کلاسیک شامل توالی از تمریناتی که با هدف حرکت عضلات بدن طراحی می‌شود. می‌توانید تجهیزات این نوع از پیلاتس را از فروشگاه لیدی‌پاد تهیه کنید و همین حالا تمرین را شروع کنید.

مت پیلاتس

مت پیلاتس

مت پیلاتس یک شکل در دسترس و همه کاره از تمرین پیلاتس است که از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند با آن تمرین کنند.

تمرین روی مت‌های پیلاتس به شما این امکان را می‌دهد که در هر کجا که هستید تمرین‌تان را انجام دهید. اگر در پیلاتس تازه‌کار هستید می‌توانید و دنبال تجهیزات کم و ارزان قیمت برای پیلاتس می‌گردید، با خرید یک مت می‌توانید تمرین را در هر کجا که بخواهید شروع کنید.

این سبک از پیلاتس برای تقویت عضلات مرکزی و افزایش قدرت دست و پاها مناسب است.

پیلاتس معاصر

به هر شکلی از پیلاتس که بعد از پیلاتس کلاسیک ایجاد شده باشد، پیلاتس معاصر می‌گویند. ترکیبی از علوم مدرن مثل بیومکانیک و دانش مدرن از بدن که در تمرینات پیلاتس گنجانده شده است.

بنابراین تمرینات اصلی پیلاتس هنوز در این سبک وجود دارند اما تمرینات و اصلاحات جدید به آن‌ها اضافه شدند تا حرکات ایمن‌تر و کاربردی‌تر بشوند.

به همین دلیل این دسته‌بندی سبک‌های مختلفی از پیلاتس را در خود جای می‌دهد و باعث رشد هر چه بیشتر تجهیزات تجاری پیلاتس می‌شود.

ریفورمر پیلاتس

ریفورمر تجهیزات سبک‌های مختلف پیلاتس

همان‌طور که از اسمش پیداست این نوع از پیلاتس از دستگاه ریفورمر یا ماشین اصلاح‌کننده کمک می‌گیرد. این دستگاه تقریبا یک تخته است که دارای قابلیت حرکت کشویی است تا به حرکات کششی شما کمک کند.

این دستگاه برای افزایش مقاومت به تمرینات و کمک به کشش بیشتر طراحی شده و بنابراین کمی سخت‌تر و سنگین‌تر از پیلاتس بدون ریفورمر است. با این حال مقاومت فنرهای دستگاه را می‌توان تغییر داد تا برای سطح آمادگی بدنی شما مناسب باشد. این دستگاه می‌تواند یکی از تجهیزات عالی برای توان‌بخشی از آسیب دیدگی باشد.

کلاس‌های پیلاتس لیدی‌پاد

لوازم و تجهیزات ظروری سبک‌های مختلف پیلاتس

مت تمرینی پیلاتس

چه اگر به دنبال یک مت شیک برای یوگا و پیلاتس در خانه باشید و چه اگر به دنبال تجهیز کردن استودیوی باشگاه باشید، قطعا مت تمرینی از ضروری‌ترین نیازهای شما خواهد بود. قبلا هم به این اشاره کردیم که همه انواع پیلاتس نیاز به مت دارند و تقریبا روی مت می‌توان طیف زیادی از تمرینات را انجام داد.

پس داشتن یک مت که کیفیت خوبی داشته باشد، با دوام باشد، از بدن در برابر سطوح مختلف محافظت کند و چسبندگی خوبی هم داشته باشد، از ضروری‌ترین نیازهای شروع پیلاتس است.

مت احتمالا قابل حمل‌ترین وسیله پیلاتس است. می‌توانید هر موقع که دل‌تان خواست آن را بردارید و بروید به جایی که دوست دارید تمرین‌تان در آن جا برگزار شود. فقط تصورش کنید.. یک جلسه پیلاتس زیر آفتاب!

کش‌های مقاومتی پیلاتس

کش‌های پیلاتس

کش‌های مقاومتی یکی از تجهیزات عالی پیلاتس هستند که کمک می‌کنند بدون دستگاه ریفورمر بتوانید مقاومت تمرینات را بالا ببرید. بدون اینکه هزینه زیادی کرده باشید فقط با خرید چند کش مناسب با تمرینات‌تان، سطح قدرت‌تان را افزایش می‌دهید.

این کش‌ها فقط یک نیاز ضروری برای پیلاتس نیستند بلکه در تمام تمرینات ورزشی به افزایش مقاومت تمرین کمک می‌کنند و یک وسیله ارزشمند در حوزه ورزش و تناسب اندام هستند.

این کش‌ها هم مثل مت تمرینی قابل حمل هستند و می‌توان از آن برای تمرین نواحی مختلف بدن استفاده کرد.

درباره پلاتس و تاثیر آن بر کاهش وزن بیشتر بدانید.

مطالب
بیشتر