۴ نکته برای خرید قمقمه ورزشی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکات خرید قمقمه ورزشی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر ورزشکار هستید حتما به ضرورت مصرف آب طی روز و حتی حین تمرین، آگاه هستید. آب یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به ارتقا عملکرد ورزشکاران است. در حالت کم‌آبی تمام واکنش‌ها به سختی انجام می‌شود و به مرور اگر شدت کم‌آبی زیاد شود، احتمال بیهوشی هم بالا می‌رود. دونده باشید یا کوهنورد، در هر حال نیاز دارید یک قمقمه ورزشی همراه خودتان ببرید تا مصرف آب را به تعویق نیندازید. برای دانستن نکات خرید قمقمه ورزشی با ما همراه باشید.

نکات مهم خرید قمقمه ورزشی

نکات خرید قمقمه ورزشی چیست؟

۱. حجم و ظرفیت قمقمه

در این مورد حتما باید نیاز خودتان را مدنظر قرار دهید و قمقمه‌ای را بخرید که بخش زیادی از مصرف شما را در خود جای دهد. قمقمه‌های ورزشی در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. اما یکی از بهترین طراحی‌ها متعلق به قمقمه دونده‌هاست. به کمر وصل یا حتی روی کوله پشتی نصب می‌شوند و قابلیت حالت گیری دارند. این قمقمه‌ها ظرفیت کمتری هم نسبت به بقیه دارند.

قمقمه‌هایی که عمدتا در سالن‌های بدنسازی استفاده می‌شوند حجم بیشتری داشته و برای مصرف شیک و اسموتی‌های مختلف هم مناسب هستند.

با توجه به نیاز هر رشته ورزشی، حجم قمقمه هم متفاوت می‌شود. اصولا دوندگان به دنبال سبک‌ترین‌ها هستند و در برخی رشته‌ها مثل دوچرخه سواری، حتی گاهی دو قمقمه نیاز می‌شود.

۲. جنس مواد سازنده قمقمه

قمقمه‌ها را بیشتر از جنس پلاستیک و یا استیل ضدزنگ می‌سازند. عمدتا مواردی که از استیل ضدزنگ ساخته شدند می‌توانند تا چند ساعت دمای نوشیدنی را حفظ کنند. اما زودتر آسیب می‌بینند و با یک ضربه ممکن است تورفتگی در بدنه‌شان ایجاد شود.

همچنین طیف گسترده‌ای از پلاستیک در ساخت قمقمه استفاده می‌شود :

پلی‌اتیلن سنگین

پلی‌اتیلن سبک

کوپلی‌استر

پلی‌پروپیلن

برای خرید قمقمه ورزشی حتما دقت کنید که از پلاستیک بیسفنول ساخته نشده باشد. این ماده شیمیایی برای سلامتی مضر و استفاده از آن خطرناک است.

ضرورت آب خوردن در تمرین

۳. عایق بودن قمقمه ورزشی

اگر مسیرهای طولانی را طی می‌کنید یا ساعت زیادی را در حال تمرین هستید، در خرید قمقمه ورزشی باید به عایق بودنش هم دقت کنید. عایق‌بندی قمقمه ورزشی باعث حفظ دمای نوشیدنی درون آن می‌شود.

۴. طراحی ظاهری قمقمه ورزشی

همانطور که گفتیم شکل و طراحی قمقمه ورزشی کاملا وابسته به کاربرد آن است. مثلا دوندگان باید به دنبال قمقمه‌هایی باشند که بسیار سبک‌اند و به راحتی حمل می‌شوند. قمقمه‌هایی که بدنسازان استفاده می‌کنند می‌تواند بزرگ و حتی سنگین باشد. قمقه ورزشی دوچرخه‌سواران باید قابلیت نصب روی دوچرخه را داشته باشد و …

اگر هم فضای کمی برای گذاشتن قمقمه ورزشی در کوله خود دارید، می‌توانید از مدل‌های تخت و کتابی استفاده کنید.

طراحی قمقمه ورزشی

به طور کلی خرید لوازم ورزشی باید با دقت زیادی انجام شود. رفاه و آسایش شما حین ورزش، بستگی به کیفیت وسایلی است که تهیه می‌کنید. هر چه وسایل مناسب‌تر و درست‌تر انتخاب شود، تمرین با تمرکزتر و باکیفیت‌تری خواهید داشت.

مطالب
بیشتر