حفظ سلامت کارمندان و افزایش رضایت شغلی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پایش سلامت کارمندان
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پایش سلامت کارمندان

میل به موفقیت در این دنیای پرشتاب و مواجهه با ساعات کاری طولانی غیرقابل‌اجتناب! همین عامل باعث افزایش استرس کارمندان و در مقابل کارفرمایانی است که دائماً در حال یافتن راه‌هایی برای اطمینان از کیفیت عملکرد، حفظ سلامت کارمندان و رضایت شغلی آن‌ها هستند.

استفاده از روش‌های مختلف برای سلامت کارمندان مانند تمرکز بر ورزش و تندرستی در کنار کار روزمره یکی از راه‌های تضمین بهره‌وری و حفظ سلامت کارمندان است.

در یک سناریوی ایده‌آل، فرد اغلب به دنبال یک محل کار عالی است. مکانی که یک محیط حمایتی را فراهم می‌کند و کارمندان را به ایجاد تعادل بین کار و زندگی سالم تشویق کند.

گنجاندن ورزش به عنوان بخش ضروری از برنامه اداری می‌تواند به تلاش برای دستیابی آن هدف کمک شایانی داشته باشد.

سازمان‌ها نیز باید به خاطر داشته باشند که کارمندان سرمایه‌های آن‌ها هستند و سلامتی هر سازمان به سلامت کارمندان آن بستگی دارد. سازمان‌ها با ارائه چنین خدماتی می‌توانند بهترین‌ نتایج را به ارمغان آورند.

تامین زیرساخت‌های بهداشتی، امتیازات سلامتی و چشم‌انداز رشد یکنواخت، مسئولیت سازمان است. برای دستیابی به تعادل کامل بین کار و زندگی، سازمان‌ها باید همیشه یک سبک زندگی مناسب را ترویج کنند که یکی از راه‌های رسیدن به سبک زندگی سالم و تشویق به شرکت در فعالیت‌های ورزشی است.

تاثیر ورزش بر سلامت کارمندان

آرزو نکنید که در تیم بهترین باشید، آرزو کنید برای تیم بهترین باشید.

برایان تریسی

تعیین همه تأثیرات مثبت ورزش در سازمان‌ها کار آسانی نیست. از مزایای واضح سلامتی گرفته تا مشارکت کارکنان و افزایش بهره‌وری.

برخی از برجسته‌ترین مزایای خدمات سازمانی:

۱. تقویت نظم، انضباط و پیوند اعضای تیمی

ورزش بستری برای تمرین نظم و انضباط و حفظ پیوند قوی با همکاران را فراهم می‌کند. انجام ورزش روتین، کارکنان را از نقطه امن خود خارج و فشار ناشی از کار را با عنصری از جنس حرکت و سرگرمی دور می‌کند.

با رقابت دوستانه در ورزش ارزش نظم، بُردباری، همکاری و فرصت‌های تیم‌سازی رواج پیدا می‌کند.

۲. بهبود مهارت‌های قضاوت و مدیریت

انجام هر نوع ورزشی به کارمندان کمک می‌کند تا موقعیت را بهتر درک کنند. برای برنده شدن در یک موقعیت دشوار، کارمند باید خواسته‌ها و چالش‌ها را درک کند و مطابق با آن سازگار شود. همچنین ورزش‌های تیمی نحوه مدیریت منابع موجود را به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به مو‌فقیت، آموزش و مهارت‌های مدیریتی فرد افزایش می‌دهد، به تصمیم‌گیری صحیح کمک می‌کند و با توجه به ویژگی‌های حل مسئله و تفکر استراتژیک به کارکنان کمک می‌کند تا وظایف اصلی خود را بهتر انجام دهند.

۳. افزایش تعامل کارکنان

مشارکت کارمندان در محل کار با سرمایه‌گذاری عاطفی او سنجیده می‌شود. این تعهد به محل کار از نظر زمان، انرژی و سطحی است که می‌خواهند خود را به آن برسانند تا به موفقیت سازمانی دست یابند.

ورزش همچنین باعث افزایش مشارکت کارکنان می‌شود. رقابت دوستانه در یک بازی کارکنان را تشویق می‌کند تا ارزش رهبری را درک کنند که این امر به بهبود سازگاری که برای هماهنگی تیم ضروری است کمک می‌کند.

۴. دستیابی به اهداف سلامت و تناسب اندام

کارمندی که فعالانه در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کند همیشه اهداف بهینه سلامت را حفظ می‌کند.

ورزش بدنی برای سوزاندن کالری اضافی و تناسب اندام کارمندان ضروری است. علاوه بر تنظیم گردش خون، افزایش قدرت عضلات، بهبود دامنه حرکتی و ممانعت از بروز مشکلات فیزیکی، ورزش کارفرمایان را از سرمایه‌گذاری اضافی برای سلامت کارمندان خود بی‌نیاز می‌سازد.

۵. پذیرفتن شکست‌ها

این یک واقعیت جهانی است که در زندگی، همواره مسیر موفقیت صعودی نیست. گاهی اوقات باید شکست‌ها را پذیرفت، حتی اگر این آخرین چیزی است که آرزو می کنی! ورزش پیام حیاتی پذیرش شکست یا موفقیت را به همراه دارد.

وقتی در یک بازی با دیگران رقابت می‌کنید، تضمینی برای پیروزی شما وجود ندارد. درست مثل شما، تمام کسانی که مسابقه می‌دهند نیز از باخت متنفر خواهند بود. بنابراین کارکنان باید درک کنند که باید بهترین تلاش خود را به کار گیرند، اما انتظار نداشته باشند که نتایج همیشه مطلوب باشد.

آن‌ها باید به اندازه کافی متواضع باشند تا نتیجه‌ای را که شایسته آن هستند بپذیرند و مشتاقانه منتظر پیشرفت از آموخته‌های خود باشند.

۶. تنش‌زدایی در کار

ورزش برای کارمندانی با سطح استرس بالا بسیار مفید است. فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین در بدن می‌شود که این ماده شیمیایی در مغز درد و استرس را تسکین می‌دهد. سطح هورمون‌های استرس، کورتیزول و آدرنالین نیز کاهش می‌یابد.

ورزش همچنین سلامت روان کارکنان را بهبود می‌بخشد. باعث آرامش ذهن شده و فرد کمتر دچار افسردگی می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که ۳۰دقیقه ورزش در روز می‌تواند باعث آرامش و سلامت بیشتر کارکنان شود.

فعالیت‌های ورزش و تندرستی را در برنامه سلامتی خود بگنجانید

ترکیب فعالیت‌های ورزشی در سازمان شما ساده‌ترین راه برای پیشبرد اهداف سلامتی است. انواع مختلفی از کمپین‌های داخلی و همچنین فضای باز را می‌توان به صورت دوره‌ای ادغام کرد. چنین فعالیت‌هایی می‌تواند شرکت‌کنندگان فردی یا گروهی داشته باشد.

ورزش داخل سالن

ورزش‌های فضای باز

تمرینات فردی

تمرینات گروهی

پویایی و ورزش به دلیل COVID-19

همه‌گیری مداوم کووید-19 مجموعه‌ای از چالش‌های جدید را برای سلامت کارمندان به ارمغان آورده است. همچنین بر نحوه ارائه برنامه‌های ورزشی و سلامتی برای کارکنان توسط سازمان‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

برخی از نمونه‌های درگیر شدن کارمندان در بازی‌ها در طول کووید عبارتند از:

  • برگزاری ماراتن مجازی
  • رویدادهای مسابقه آنلاین
  • تماشای رویدادهای ورزشی
  • چالش‌های ورزش و سلامت در محل کار

حفظ سلامت کارمندان

در تمام فعالیت‌های ورزشی، عملکرد ضروری‌ترین جنبه نیست، بلکه روحیه کار تیمی است. هدف همیشه دستیابی به بهترین عملکرد نیست، بلکه ایجاد آن لحظات خاص، تسلط بر چالش، ترکیب ورزش و ارزش‌های اجتماعی و ملاقات با افراد جدید است.

اما منافع حاصل از چنین فعالیت‌هایی در زندگی یک کارمند مطمئناً بیشتر از چنین عواقبی است.

سازمان‌ها باید در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند تا کارمندان خود را سرحال و جوان حفظ کنند و از مزایای غیبت کمتر، بهره‌وری بیشتر و نیروی کار بسیار مناسب‌تر بهره‌مند شوند.

باشگاه پاد با تمرکز بر سلامت و با ارائه برنامه‌های ورزشی و تغذیه، همواره برای ارتقا سلامت کارمندان شما و بهبود حال‌ و هوای محل کارتان پکیج‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است. برای اطلاع از این پیشنهادات با ما در تماس باشید.

منبع:

https://blog.vantagefit.io/

مطالب
بیشتر