پایش سلامت کارمندان
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حفظ سلامت کارمندان
زمان مطالعه: 4 دقیقه

طبق مطالعات انجام شده کارمندانی که به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت بیشتری می‌دهند، دارای روحیه، انگیزه و تعامل بیشتری در محیط کار هستند. همه کارفرمایان تمایل دارند تا کارمندانی با روحیه مثبت و پشتکار بالا داشته باشند. اما ما چطور می‌توانیم در این راه سهیم باشیم؟

با ما همراه باشید.

حفظ سلامت کارمندان

بیایید نگاهی گذرا به سبک زندگی معمولی کارمندان بیندازیم. یک کارمند به طور متوسط ​​با وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود رفت و آمد می‌کند، ۸ تا ۱۰ ساعت را پشت میز می‌گذراند و در واقع، ۸۶٪ از کارمندان به‌ صورت تمام وقت، بیشتر ساعات روز را می‌نشینند و وقتی به خانه بر می‌گردند هم، تمایل دارند تا زمان‌شان را با نشستن روی مبل و تماشای تلویزیون یا انجام سایر فعالیت‌های بی‌تحرک بگذرانند. این بی‌تحرکی در طولانی مدت عوارض جسمی و روحی بسیاری دربردارد که یکی از آن‌ها کاهش میزان سلامتی است.

کاهش میزان سلامت کارمندان در اثر بی‌تحرکی یا تحرک مداوم، مسئله‌ای که شرکت‌های آینده‌نگر به آن می‌پردازند و در تلاش هستند تا آن را بهبود ببخشند.

٪۶۴ کارفرمایان با تمرکز بر ورزش و فعالیت‌های بدنی به دنبال تغییر الگوی رفتاری مثبت در کارمندان خود هستند. ۵۳٪ سازمان‌ها نیز خواهان ایجاد فرهنگ ارتقا سلامت و تندرستی‌اند.

تاثیر ورزش بر سلامت کارمندان

سناریوی بی‌تحرکی که در بخش قبل توضیح داده شد متأسفانه خطری‌ است که سلامت افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی معتقد است که بیش از ۶۰٪ از جمعیت جهان به اندازه کافی فعال نیستند.

با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) فعالیت بدنی منظم را به عنوان «یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت جسمانی خود انجام دهید» توصیف می‌کند.

ما در مورد دویدن در ماراتن صحبت نمی‌کنیم. برای افراد بزرگسالی که سالم هستند، توصیه می‌شود ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد در برنامه هفتگی خود داشته باشند. فقط کافیه زمان یک تماشای فیلم و سریال را با شنا، پیاده‌روی یا دویدن تعویض کنید تا نیاز هفتگی خود را برآورده کرده‌ باشید.

فراموش نکنید که کم‌تحرکی می‌تواند تأثیر بزرگی بر سلامتی داشته باشد: کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، سکته مغزی، افسردگی، انواع خاصی از سرطان و حتی جلوگیری از مرگ زودرس تنها تعدادی از اثرات افزایش فعالیت بدنی هستند؛ به علاوه اینکه، ورزش منظم منجر به بهبود خلق و خو، خواب، تفکر و یادگیری هم می‌شود.

چرا کارفرمایان باید به سلامت کارمندان اهمیت دهند؟

حفظ سلامت کارمندان در محل کار

اگر در حال حساب و کتاب برای ارائه خدمات سلامت جسمی کارکنان سازمان خود هستید، توجه داشته باشید که بر اساس بررسی‌های انجام شده در هاروارد، کارمندان رده بالا از رفاه بیشتری برخوردار هستند و ۴۱ درصد هزینه‌های مرتبط با سلامتی کمتری در مقایسه با کارمندان دیگر دارند.

مرکز کنترل بیماری‌ها تخمین می‌زند که اثرات بد سلامتی و چاقی سالانه ۲۲۵میلیارد دلار برای شرکت‌های آمریکایی هزینه دارد.

اگر به سلامت کارمندان خود و نیروی کار شاد و مولدتر فکر می‌کنید، ورزش کمک شایانی به این امر می‌کند!

کارمندان با فعالیت بدنی، زمان کار کمتری را برای مشکلات جسمی خود می‌گذرانند و کارمندانی که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته دارند به طور متوسط ​​۴.۱ روز بیشتر در سال کار می‌کنند. اجرای موفق برنامه‌های سلامت سازمانی می‌توانند درآمد را تا ۴۰ درصد و بازده سهامداران را تا ۲۸ درصد افزایش دهد. بنابراین واضح است که دلایل زیادی وجود دارد که تشویق کارکنانِ خود به فعالیت بدنی بیشتر به معنای واقعی کلمه مفید است.

آیا کارفرمایان می توانند تأثیری بر سلامت جسمی کارکنان داشته باشند؟

کارفرمایان واقعاً چه نقشی می‌توانند در سلامت و عادات کارکنان خود داشته باشند؟

بر اساس گزارش مزایای کارکنان در سال ۲۰۱۷ که توسط انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) انجام شد، ۸۸٪ از سازمان‌های دارای برنامه‌های سلامتی، ارائه برنامه ورزشی در بهبود سلامت کارکنان را بسیار مؤثر ارزیابی کردند اما این گزارش فقط از سمت کارفرما نیست، ۸۷٪ از کارمندان نیز گفته‌اند که آماده اجرای برنامه‌های سلامتی تحت حمایت کارفرما هستند.

نکات مهم در حفظ سلامت کارمندان

طراحی برنامه سلامتی توسط کارفرمایان

هنگامی که از برنامه‌های سلامتی در محل کار صحبت می‌کنید، در واقع کارکنان را تشویق می‌کنید تا از نظر بدنی فعال‌تر باشند، در اینجا برخی از رایج‌ترین پیشنهادها آورده شده است:

کارت عضویت در باشگاه‌های ورزشی

باشگاه ورزشی در محل شرکت

کلاس‌های ورزشی در محل

مشارکت در برنامه‌ها و ایونت‌های ورزشی

استفاده از اپلیکشین‌های ثبت رکورد (مانند گوگل هلث)

خرید دوچرخه برای سازمان

 و …

اما با این گزینه‌ها محدود نشوید. شما واقعاً می‌توانید به همان اندازه که می‌خواهید خلاق باشید! برخی از ابتکارات به سادگی مشوق کارکنان برای شرکت در جلسات پیاده‌روی هستند، برخی دیگر شامل کمی سرمایه‌گذاری اولیه مانند چیدن میز پینگ پنگ است و شاید ایده‌های بسیار پیچیده‌تر مانند ورزش همگانی یا ایونت‌های سلامت که در آن بخش‌هایی از محوطه شرکت یا باشگاه‌های ورزشی با ساعات ورزش اختصاصی برای سازمان شما! همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی برای کارمندان و بودجه شما منطقی‌تر است.

ویژگی‌های هر برنامه ممکن است متفاوت باشد، اما برنامه‌های موفق معمولاً دارای عناصر مشترک زیر هستند:

تعهد و پشتیبانی رهبری

علاقه و مشارکت کارکنان

و ارتباطات مؤثر.

اطمینان حاصل کنید که رهبران شرکت نه تنها ارزش برنامه‌های سلامتی را می‌دانند، بلکه خودشان هم در آن شرکت کرده و سایر کارمندان را نیز به آن تشویق می‌کنند. اگر کارمندان احساس کنند هیچ حق انتخابی در برنامه ندارند، عموماً علاقه‌ای به مشارکت نشان نخواهند داد، بنابراین مطمئن شوید که در مورد ترجیحات آن‌ها سوال کنید.

سخن پایانی

نمی‌توان انکار کرد که فعالیت بدنی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی کارمندان شما داشته باشد. پس این احتمال قوی وجود دارد که ارتقای سلامت کارمندان برای کسب و کار شما نیز جواب خواهد داد.

باشگاه پاد با تمرکز بر سلامت و با ارائه برنامه‌های ورزشی و تغذیه متنوع برای ارتقای سلامت کارمندان شما و بهبود حال‌ و هوای محل کارتان پکیج‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است که می‌توانید برای اطلاع از این پیشنهادات با ما در تماس باشید.

مطالب
بیشتر