ورزش برای افراد پشت میز نشین
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا تناسب اندام مهم است؟ آیا تا به حال تصور کرده‌‌‌‌اید چرا تناسب اندام افراد شاغل اهمیت دارد؟

آسان‌ترین تصور این است که برای داشتن تناسب اندام نیاز به ژنتیک خوب یا رژیم‌های عجیب و غریب داریم و سعی کنیم با این بهانه‌‌ها خود را گول بزنیم. اما باید بدانیم که در صورت کوتاهی با مضرات آن در طولانی مدت روبرو خواهیم‌ شد که در راس‌ آن بیماری‌های ناشی از اضافه وزن قرار‌ دارد. خیلی از افرادی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند با چند دقیقه ورزش در طول روز می‌توانند‌ از آن جلوگیری کنند. یادتان باشد شما قرار‌ نیست یک بدن‌ساز حرفه‌ای یا یک دونده ماراتن باشید. همه ما باید راه‌های ساده‌ای را پیدا کنیم تا در سطوح اولیه فیتنس بمانیم و قربانی بیماری‌های ناشی از سبک زندگی بدون‌‍‌ تحرک نشویم.

تناسب اندام افراد شاغل

تناسب اندام افراد شاغل و تبدیل ورزش به عادت

مهم نیست چقدر برنامه کاری شما شلوغ باشد، در اینجا ما به شما راهکار‌هایی را آموزش می‌دهیم تا بتوانید بین زندگی‌ کاری و زندگی شخصی‌تان تعادل برقرار کنید، ورزش را در برنامه‌تان اضافه کرده و کم‌کم آن را به یک عادت تبدیل کنید. یادتان باشد تناسب اندام افراد شاغل دغدغه‌ای جدی‌ است که باید به آن رسیدگی کنید.

پیگیری کن

برای ورزش خود زمان مشخصی را ثبت‌ کرده و به وسیله یادآور‌های دیجیتالی یا برگه‌ چسبان در مکان‌هایی که رفت‌‌و‌آمد زیادی دارید از فراموش کردن زمان مشخص شده جلوگیری‌ کنید.  از یک وسیله دیجیتال یا برگه برای ثبت میزان کیلومتری که می‌دوید یا پیاده‌روی می‌کنید، کالری‌ که می‌سوزانید، زمانی که به باشگاه می‌روید یا هر معیاری که برایتان اهمیت دارد استفاده‌ کنید.  یادتان باشد که مشاهده پیشرفت راهی عالی برای با انگیزه ماندن است و همچنین ثبت و پیگیری این داده‌ها می‌تواند انگیزه شما را افزایش و شما را برای حرکت رو به جلو تشویق کند.

قدم بردار، هرچند کوتاه

در علم، اصطلاحی به نام اینرسی وجود‌‌ دارد که به معنای تمایل به حفظ حالت موجود در هر فرد است. طبق قانون اینرسی هر‌چیزی که در حال حرکت است تمایل به ادامه حرکت و یا اگر متوقف است تمایل به ادامه توقف دارد پس  اینکه شما در چه مرحله‌ای هستید اهمیتی ندارد، مهم این است که سعی نکنید به سرعت مراحل را پیش ببرید، کم‌کم  شروع کنید و به خودتان زمان بدهید. روتین  خود را به صورت هفته‌ای چند بار و به صورت کوتاه مدت شروع کنید، آرام پیش بروید، روزانه ۲۰ دقیقه دویدن یا تمرین‌های سبک شروع بسیار خوبی است.

یک دوست را با خود همراه کن

ورزش کردن همراه یک دوست، راهی عالی‌ برای این است که از کارتان شانه خالی نکنید و در همه برنامه‌های ورزشی‌تان شرکت کنید. حتی اگر ساعت ۵ صبح هم باشد شما باز هم مجبور به همراهی دوست‌تان می‌شوید. هنگامی که همراه یک دوست ورزش می‌کنید هم زمان شما با آسودگی بیشتری می‌گذرد و هم از آن لذت بیشتری می‌برید. مطالعات نشان داده است که حمایت دوستان و خانواده می‎‌‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت و رساندن رویای شما به واقعیت داشته باشد.

به خاطر خودت انجام بده

خودانگیزشی راهی عالی و فوق العاده برای  پیشرفت کردن در هر‌ مرحله از زندگی‌ است. برای تداوم در برنامه‌های ورزشی نیز خودانگیزشی و خودباوری نقش بسزایی دارد. حواستان باشد قرار است برای حس و حال خوب خودتان ورزش کنید و اگر همین را به عنوان یک اصل در مسیر با خود داشته‌ باشید، بهترین نتایج را کسب خواهید کرد. محققان ثابت کرده‌اند که انگیزه‌ درونی در ورزش تاثیر بسیار زیادی دارد.

جشن بگیر

فعال بودن با یک کار تمام وقت آسان نیست. مطمئن شوید که به خودتان برای انجام برنامه پاداش بدهید، حتی اگر یک برنامه غیرمنتظره اتفاق افتاد باز‌ هم به عنوان جایزه  با دوستان‌تان بیرون بروید، لباس جدید بخرید یا هر کار دیگری که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید را انجام دهید تا انرژی دوباره کسب کنید. فراموش نکنید که خودتان را تشویق کنید و جایزه‌های مختلفی برای روی برنامه ماندن به خود هدیه دهید.

تنوع بده 

ورزشکار المپیکی هم که باشید، انجام یک سری فعالیت ورزشی روتین، شما را خسته خواهد کرد. حالا راه‌ رفتن هرروزه روی تردمیل را در نظر بگیرید. معلوم است که حوصله‌تان را سر خواهد برد. سعی کنید در برنامه روتین ورزشی‌تان، کاردیو، وزنه، یوگا و … را اضافه‌ کنید تا هم هیجان و لذت بیش‌تری را تجربه‌ کنید و هم ورزش‌های مختلف را امتحان کرده‌ باشید. انجام ورزش در ساعت‌های مختلف روز هم برای ایجاد تنوع در برنامه ورزشی انتخاب خوبی‌ است.

در خانه بمان

راحت‌ترین راه برای ورزش کردن در خانه‌ ماندن است. حذف مسیر رفت و آمد، حذف احتمال بدی آب و هوا و حذف گزینه‌های بسیاری که شما را نسبت به باشگاه رفتن خسته و  دلسرد می‌کند. باعث شده تا این راه به آسان‌ترین مسیر برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام تبدیل شود. همچنین روش‌های بی‌شماری نیز برای اینکار وجود دارد از جمله یوتیوب, کلاس‌های آنلاین مانند باشگاه‌ها، لایو‌های ورزشی تمرینات تلویزیونی و غیره.

پس بهانه‌ها را از خودتان دور کرده و هرجا که هستید، هر ساعتی که می‌خواهید، با دریافت برنامه ورزشی برای تناسب اندام یا باشگاه آنلاین، ورزش را کنید.

مطالب
بیشتر