انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ۱۰ ماساژی که باید بشناسید!
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماساژ درمانی؛ ۱۰ نوع ماساژ
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هنگامی که به ماساژ فکر می‌کنید، احتمالا به موسیقی آرام، روغن‌های معطر و نورپردازی آرام فکر می‌کنید. همچنین ممکن است فکر کنید که ماساژ صرفا یک لذت است و هدفی جز آرامش ندارد. اما مانند بسیاری از اقدامات پزشکی، ماساژ هم بسیار گسترده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. شاید خودتان پرسیده باشید ماساژ درمانی چیست؟ ماساژ، درمانی عالی برای بسیاری از بیماری‌های بدنی است که بسته به نیاز از تکنیک‌های متفاوتی در آن استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع روش‌های ماساژ درمانی پرداخته‌ایم. ماساژ سوئدی، دیپ‌تیشو، سنگ داغ، شیاتسو و…

توضیحی درباره انواع ماساژ درمانی برای مواقعی که به آن نیاز دارید را در این مقاله بخوانید.

انواع ماساژ

۱.انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ سوئدی ‌

ماساژ سوئدی شاید شناخته شده‌ترین نوع ماساژ درمانی باشد که برای اولین تجربه بسیار ایده‌آل و مناسب است. اگر به دنبال کاهش تنش و احساس آرامش هستید و مشکل خاصی برای رفع کردن آن با ماساژ ندارید، حتما این ماساژ را امتحان کنید!

۲. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ دیپ تیشو

یک مرحله از ماساژ سوئدی بالاتر، ماساژ دیپ تیشو یا بافت عمقی است. در ماساژ دیپ تیشو فشار بیشتری با هدف دفع سموم خون و عضلات و همچنین باز کردن گره‌های عضلانی، اعمال می‌شود. اگر درد عضلانی، گرفتگی عمیق، درد تریگر پوینت یا نقاط ماسه‌ای دارید، ماساژ دیپ تیشو با ضربات آهسته و فشار عمیق به لایه‌های زیرین عضله، دردهای مزمن را تسکین می‌دهد.

ماساژ دیپ تیشو

۳. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ آروماتراپی

اگر به روغن‌های خاص و ویژه علاقه‌مندید، عاشق ماساژ آروماتراپی خواهید شد. در این ماساژ، ماسور اسانس‌ها و روغن‌های به خصوصی را بر روی پوست دست‌هایش استفاده می‌کند تا به آرامی جذب پوست شما شود. ماساژ آروماتراپی می‌تواند به بهبود خلق و خوی شما و همینطور کاهش تنش و استرس کمک کند. حتی ماسور می‌تواند روغن‌های خاصی را با توجه به احساسات شما پیشنهاد بدهد. حتما روغن‌ها و عطرهایی که به آن حساسیت دارید را به ماسور اطلاع دهید.

۴. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ سنگ‌ داغ

این ماساژ هم یکی از ماساژهای ملایم برای رفع تنش روحی و جسمی است.از نظر فشار خیلی شبیه ماساژ سوئدی خواهد بود؛ اما در آن ماساژدرمانگر به جای دست از سنگ گرم آتشفشانی برای بهبود جریان خون استفاده می‌کند.

سنگ‌ها معمولا در امتداد ستون فقرات، پاها و کف دست‌های شما قرار می‌گیرند. در انتهای ماساژ هم ممکن است از سنگ‌های سرد برای تسکین پوست شما استفاده شود.

ماساژ سنگ داغ همچنین می‌تواند به کاهش درد مزمن ناشی از آرتریت یا فیبرومالژیا کمک کند.

ماساژ سنگ داغ

۵. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ شیاتسو

این ماساژ ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد و در آن از فشار نوک انگشتان برای تسکین درد استفاده می‌شود. هدف اصلی ماساژ شیاتسو رهایی از انسداد انرژی است. ماساژدرمانگر شما ممکن است بند انگشت و آرنج خودش هم در کنار نوک انگشتانش، برای رفع درد و شل کردن عضلات شما استفاده کند. ماساژ شیاتسو تاثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی، هضم غذا، بی‌خوابی و سردرد شما بگذارد.

۶. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ ورزشی

یکی از انواع ماساژ درمانی، ماساژ ورزشی با هدف رفع آسیب‌ها است. برای تجربه یک ماساژ ورزشی لازم نیست حتما ورزشکار باشید. ماساژ ورزشی برای همه افرادی که از درد مزمن در یک عضله خاص به دلیل استفاده مداوم از آن رنج می‌برند مفید است؛ همچنین برای کسانی که آسیب‌دیدگی دارند هم این ماساژ انتخاب خوبیست.

اگر شغل‌تان شامل 8 ساعت نشستن مداوم یا ایستادن مداوم و بلند کردن اجسام سنگین است، به احتمال زیاد شما آسیب‌دیدگی‌های خاصی در برخی نقاط از بدن‌تان دارید که برای رفع آن‌ها نیاز به ماساژ ورزشی دارید.

این ماساژ شامل فشارهای عمقی‌تر به عضلات و ضربات آرامش‌بخشی بوده که برای افزایش و ارتقا عملکرد شما در ناحیه آسیب‌دیده اعمال می‌شود.

۷. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ پیش از تولد

ماساژ درمانی به سرعت در حال گسترش است و حتی به خانم‌های باردار هم کمک زیادی می‌کند. این ماساژ به افزایش وزن جنین قبل از تولد کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون مادر را کنترل کند. در این ماساژ حتما باید یا به پهلو دراز بکشید یا بر روی یک تخت ماساژ متناسب با بارداری دراز بکشید؛ و ماساژدرمانگر شما باید از ماساژ در نواحی دست‌ها، پاها و شکم خودداری کند.

ماساژ رفلکسولوژی

۸. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ صندلی

اگر قسمتی که در آن احساس تنش و درد دارید، شامل گردن و بخش‌های بالایی پشت‌تان باشد، ماساژ صندلی مناسب شماست. این ماساژ بر روی صندلی مخصوصی که طراحی شده‌است انجام می‌شود. برای کسانی که بیشتر ساعت از روز خود را پشت میز می‌نشینند، ماساژ صندلی می‌تواند درد کمر، گردن و شانه را ناشی از خم شدن روی میز و نگاه به مانیتور است، کاهش دهد.

۹. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی بر روی پاها، دست‌ها و گوش تمرکز دارد. این ماساژ برای افرادی که دوست ندارند تمام بدن‌شان ماساژ داده شود، یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

معتقد هستند که فشار و ماساژ در پا، دست و گوش اگر به درستی انجام شود می‌تواند به عملکرد درست اندام‌های داخلی کمک کند. بهبود عملکرد عصبی و افزایش گردش خون از فواید برجسته این نوع ماساژ است که باعث کاهش سردرد و افزایش انرژی شما می‌شود.

۱۰. انواع روش‌های ماساژ درمانی؛ ماساژ لنفاوی

سیستم لنفاوی شما، سیستمی برای تصفیه بدن، که برای عملکرد طبیعی بدن و سلامتی، بسیار مهم است. ماساژ لنفاوی یک ماساژ ملایم برای تسکین تورم بلفت‌های حاوی مایع لنف است.

این تجمع مایع می‌تواند از یک جراحی که به تازگی انجام شده یا هر مشکل پزشکی دیگری باشد. ماساژدرمانگر شما ماساژ را به آرامی و دور از ناحیه آسیب‌دیده شروع می‌کند.

برای انتخاب این ماساژ همیشه باید با پزشک خودتان مشورت کنید تا بدانید برای شرایط شما هم ماساژ لنفاوی مناسب است یا نه.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ درمانی یک مکمل عالی در کنار ورزش است که به ریکاوری هر چه بهتر و سریع‌‌تر شما کمک زیادی می‌کند. اگر ورزشکاری هستید به طور منظم تمرین می‌کنید، حتما با گرفتگی‌های متعدد هم آشنا هستید. ماساژ درمانی به شما کمک می‌کند تا دردها را در کم‌ترین زمان از بین ببرید و برای تمرین بعدی با آماگی کامل حاضر شوید.

تیم ‌پاد در هر دو بخش خانم‌ها و آقایان، با فراهم کردن انواع امکانات، سالن ماساژ و ماسورهای بین‌المللی و مجرب، بهترین تجربه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لیدی‌پاد ماساژ را توسط ماسورهای تایلندی و بین‌المللی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از خدمات ویژه‌ای همچون روغن‌های مخصوص، سنگ داغ و.. استفاده نمایید.

منبع: https://chiropractorinoviedo.com/

مطالب
بیشتر