ورزش و لاغری سریع؛ آیا ممکن است؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش وزن و ورزش
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اکثر ما به دنبال سریع‌ترین راه برای لاغر شدن هستیم اما در دنیای گسترده تناسب‌اندام گم می‌شویم و نمی‌دانیم چه کاری باعث می‌شود یک لاغری سریع را تجربه کنیم. اگر از خودتان می‌پرسید ورزش و لاغری سریع چه ارتباطی بهم دارند، تا پایان این متن با ما باشید!

شاید تصور کنید به خودی خود ورزش بر لاغری موثر نیست. آن هم به این دلیل که احتمالا ورزش گرسنگی را در برخی افراد افزایش می‌دهد و آن‌ها را مجبور به مصرف کالری بیشتری می‌کند. تصور بی‌راهی هم نیست اما با کنترل مصرف کالری می‌توانید نتایج چشم‌گیری از ورزش بگیرید و خیلی راحت لاغر شوید.

فواید لاغری با ورزش چیست؟

ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و برخی از سرطان‌ها را کاهش دهد و بر سلامت ذهن و کنترل استرس تاثیر دارد. بنابراین ورزش کردن فواید بسیار دیگری نیز دارد که به اندازه لاغری و حتی بیشتر مهم است. پس اگر برای هدف لاغری، ورزش را در روتین قرار دهیم، علاوه بر لاغری فواید دیگری هم عایدمان می‌شود. مثل:

چربی‌سوزی بدون عضله‌سوزی

حتی اگر با ورزش در حال کاهش وزن نباشید، در حال سوزاندن چربی و عضله‌سازی هستید در نتیجه بدن‌تان به فرم بهتری می‌رسد. یکی از فواید لاغری با ورزش هم همین مسئله است که در کنار کاهش وزن، به فرم ایده‌آل هم می‌رسید!

ورزش می‌تواند به شما کمک کند با سوزاندن برخی کالری‌های اضافه به کاهش وزن دست یابید و در کنارش با تغییر سبک تغذیه مواد مغذی مفید را مصرف کنید تا بدن انرژی کافی را داشته‌ باشد.

اگر بدون ورزش به راحتی کالری دریافتی را از دست دهید و وزن کم کنید، احتمالا دارید به همان میزان عضله از دست می‌دهید. در واقع طبق برآوردها وقتی افراد وزن کم می‌کنند، حدود ۱/۴ وزنی که از دست می‌دهند عضله است.

هنگامی که شما کالری از دست می‌دهید، بدن مجبور به پیدا کردن منبع سوخت دیگری می‌شود. داشتن برنامه ورزشی در کنار برنامه‌غذایی می‌تواند میزان عضله‌ای را که از دست می‌دهید تا حد زیادی کاهش دهد.

برای کالری‌‌سوزی بیشتر چند روز در هفته ورزش کنیم؟

لاغری با ورزش

بهترین ورزش برای لاغری چیست؟

یکی از محبوب‌ترین تمرینات لاغری، تمرینات هوازی است که به‌ عنوان کاردیو هم شناخته می‌شود. تمرینات هوازی شامل پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن است. این تمرینات تاثیر زیادی بر حجم عضله‌­ها ندارد (در مقایسه با بدنسازی و تمرینات قدرتی) اما بر کالری‌سوزی بسیار موثر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات هوازی به کاهش چربی‌های خطرناک دور شکم که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، کمک می‌کند. اما اگر در کنار تمرینات هوازی، به تمرینات قدرتی توجهی نداشته باشیم عضله‌سوزی خواهیم داشت.

بهترین ورزش برای لاغری چیست؟ ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی است که شما را به بهترین و سریع‌ترین راه ممکن به وزن و فرم ایده‌آل می‌رساند.

فراموش نکنیم که اثرات ورزش بر کاهش یا افزایش وزن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

مطالب
بیشتر