طرز تهیه اوتمیل
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طرز تهیه اوتمیل
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اوتمیل چیست؟

اوتمیل از جمله سالم‌ترین، مقوی‌ترین و سیرکننده‌ترین صبحانه‌ها و میان‌وعده‌های رژیمی است. در انواع مختلف اوتمیل ساده، با شیر یا بدون شیر، شکلاتی، دارچینی و میوه‌ای تهیه می‌شود. یک پیشنهاد خوب برای اینکه پرانرژی‌تر و با انگیزه‌تر از همیشه صبح‌تان را شروع کنید، آماده کردن یک صبحانه‌ خوشمزه، جذاب و سالم است.

اوتمیل چیست

معمولا اوتمیل همراه با شکر قهوه‌ای سرو می‌شود، چون هم بسیار خوش‌طعم است و هم سالم. اما شما می‌توانید با اضافه کردن مواد سالم و لذیذ دیگری از جمله تکه‌های میوه و مغز بادام و گردو، یک طعم جدید و جذاب در تر کیب جو دوسر ایجاد کنید. در ادامه، ۴ طرز تهیه اوتمیل خوش طعم و سالم با استفاده از جو دوسر را برای شما شرح می‌دهیم.

اوتمیل در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) به علاوه آب یا شیر است. این وعده را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می‌کنند. اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیرکننده است. یک غذای خوب و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. علاوه بر این اوتمیل بسیار مغذی است، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند. اوتمیل را علاوه بر وعده صبحانه برای شام هم می‌توانید میل کنید.

مواد لازم اوتمیل رژیمی:

70 گرم پرک جو دوسر

½ لیوان شیر

یک لیوان آب

به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق چای‌خوری دانه چیا

به اندازه دو قاشق چای‌خوری دارچین

طرز تهیه اوتمیل:

پرک جو دوسر را در آب یا شیر به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس با عسل، دانه چیا، دارچین و میوه‌های دلخواه مخلوط کرده و میل کنید.

مطالب
بیشتر