پودینگ؛ طرز تهیه پودینگ رژیمی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پودینگ چیست؟

پودینگ نوعی غذا یا میان وعده محسوب می‌شود، که می‌تواند بر اساس ترکیبات داخلی خود تند، شیرین و شور باشد. پودینگ‌ها عمده‌ترین بخش دسرها را تشکیل می‌دهند. این خوشمزه جذاب دارای انواع مختلفی مانند پودینگ میوه‌های خشک، پودینگ کریسمس، پودینگ سیاه، پودینگ بیسکوییت و موز، پودینگ شکلاتی و وانیلی … است. طرز تهیه پودینگ رژیمی را در این مقاله بخوانید.

این دسر جذاب داری بافت نرم، لطیف و حاوی دانه چیا که سرشار از مواد‌ مغذی ‌است می‌باشد، همچنین به دلیل داشتن فیبر بالا و کالری بسیار کم به کاهش وزن و لاغری نیز کمک بسیاری می‌کند. محققان دانه چیا را یک منبع چربی خوراکی نیز محسوب می‌کنند که کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می‌دهد. زمانی‌که دانه چیا جایگزین دیگر منابع چربی همچون روغن ذرت و آلفا‌لینولیک اسید شود، میزان تری‌گلیسرید را کم کرده و در‌‌نتیجه از چاقی جلوگیری می‌کند. از هزاران فواید عسل نیز می‌توان به کاهش علائم آلرژی که در فصل پاییز افزایش پیدا می‌کند اشاره کرد. عسل با افزایش میزان انرژی بدن باعث کاهش اشتهای کاذب شده و در نتیجه به سلامت بدن کمک به‌ سزایی می‌کند. طرز تهیه پودینگ رژیمی بسیار ساده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد!

پودینگ چیا با میوه‌های پاییزی هم یک صبحانه سالم و رژیمی و هم یک دسر خوشمزه، مقوی‌ است که هم حس و حال پاییزی به شما می‌دهد و هم اگر درگیر آلرژی هستید، به سلامتی‌تان کمک‌ می‌کند.

مواد لازم:

۱ قاشق غذا‌خوری کوچک دانه چیا

۳ قاشق غذا‌خوری‌ ماست

۱ قاشق غذا‌خوری عسل

۱ عدد خرمالو

۳ قاشق غذا‌خوری انار

پودینگ شکلاتی

طرز تهیه پودینگ رژیمی:

در ابتدا ماست، عسل و دانه‌های چیا را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس به مدت حداقل ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند.
پس از آن انار را دانه دانه کرده و خرمالو را پوست بکنید و قاچ کنید و سپس آن‌ها را بر روی پودینگ‌تان بچینید. (در صورت تمایل می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل به پودینگ‌تان اضافه کنید.)

مطالب
بیشتر