فواید تمرین با بند TRX
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فواید تمرین با TRX
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ترند این روزهای بدنسازی و فیتنس، بندهای TRX! یک بند ساده با مکانیسمی ساده، که کار پیچیده‌ای بر روی عضلات شما می‌کند. اگر همیشه اسم کلاس TRX را می‌بینید و دوست دارید بدانید فواید تمرین با TRX چیست، این مقاله برای شما نوشته شده!

۱. یک تمرین همه‌ جانبه برای کل بدن

احتمالا پیش آمده که شما هم از دستگاه‌های بدنسازی خسته شده باشید و در عین حال هم دل‌تان یک تمرین پرفشار بخواهد. تی‌آرایکس TRX یک وسیله جذاب است که تمرینات خشک بدنسازی را مهیج و متفاوت می‌کند. به شما قابلیت تمرین در همه فضاها را می‌دهد. این اسم آشنا مخفف Total body Resistance Exercise است که انقلابی در حوزه تمرینات با وزن بدن بود! کلاس TRX بدن شما و نیروی جاذبه زمین را تبدیل به مقاوتی می‌کند که با آن قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و ثبات عضلات مرکزی‌تان را افزایش دهید! این‌ها فقط بخشی از فواید تمرین با TRX است.

هدف شما چه افزایش قدرت باشد چه کاهش چربی یا افزایش استقامت بدنی، می‌توانید در کلاس TRX از مربی بخواهید که با تمرینات TRX شما را به آن هدف برساند. در عین حال کار کردن با یک ابزار تمرینی می‌تواند باعث کنترل وزن شما و سرعت جابجایی شما در حرکات شود. به سادگی و با یک تمرین، تمام بخش‌های بدن تحت فشار قرار می‌گیرند. هر یک حرکت، یک تمرین کامل برای کل بدن است.

۲. عضلات شکم و عضلات مرکزی شما را می‌سازد

از فواید تمرین با TRX تاثیر ویژه آن بر روی عضلات شکم است. اما داشتن عضلات کور ( عضلات مرکزی) قوی خیلی مهم‌تر و کاربردی‌تر از داشتن شکمی ۶ تکه است. برای انجام هر کاری باید از تقویت عضلات مرکزی خود شروع کنید. به همین دلیل هم در تمام حرکات TRX باید در ابتدا عضلات راست شکمی، مایل شکمی و کمر را منقبض کنید تا بتوانید از وزن بدن‌تان به عنوان مقاومت استفاده کنید.

تمرینات TRX از حرکات کاربردی زیادی تشکیل شده که در نهایت شکم شما را به بهترین و قوی‌ترین حالت ممکن می‌سازد.

تمرین با بند TRX

۳. تمرینی برای تمام سطوح آمادگی جسمانی

فواید تمرین با TRX به موارد بالا ختم نمی‌شود. به هنگام استفاده از TRX می‌توانید به راحتی با تنظیم موقعیت بدن‌تان، میزان افزایش یا کاهش مقاومت را کنترل کنید. شما هستید که انتخاب می‌کنید در هر تمرین چقدر خودتان را به چالش بکشید. به همین دلیل هم TRX یک وسیله عالی برای همه افراد در هر سطح از آمادگی است. البته حضور در کلاس TRX با یک مربی حرفه‌ای، کمک‌تان می‌کند تا تمرینات متناسب با سطح آمادگی شما پیش برود.همچنین بخاطر معلق بودن و در عین حال وصل بودن به طناب، می‌تواند تمرینی سبک برای افراد مبتدی و تمرینی سنگین برای افراد حرفه‌ای باشد.

۴. امکان تمرین در هر محیطی (خانه، فضای باز و..)

ابزار TRX در ابتدا توسط نیروی دریایی آمریکا طراحی شده بود تا داخل کشتی هم امکان تمرین کردن برای سربازان باشد و آن‌ها بتوانند در سفر هم توانایی بدنی خود را حفظ کنند. به همین منظور یک وسیله با قابلیت حمل و نقل راحت است که شما می‌‎توانید به هر جای مطمئنی متصلش کنید و با آن تمرین کنید.

در خانه یا در تعطیلات و یا در سفر کاری که باشید، تمرینات TRXمی‌تواند نجات‌تان بدهد و کمک‌تان کند آمادگی بدنی‌تان را حفظ کنید.

منبع: www.trueconditioning.com

مطالب
بیشتر