نازنین ملایی، دختر قایق‌ران ایران
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عکس نازنین ملایی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیوگرافی نازنین ملایی

قایق‌ران روئینگ تیم ملی و راه‌یافته به المپیک توکیو ۲۰۲۰

نازنین ملایی متولد ۸ بهمن ۱۳۷۰ در شهر بندرانزلی است. او دانش‌آموخته رشته مدیریت ورزشی است.

نازنین با ۱۷۳ سانتی‌متر قد و ۶۰ کیلوگرم وزن از قهرمانان آسیایی این ورزش است.

او قایق‌رانی را از اول دوست نداشت و  از ۱۰ سالگی با دو و بسکتبال ورزش را شروع کرد و چندین بار هم در مسابقات دو استانی شرکت کرد؛ اما بعد از پنج سال به قایق‌رانی علاقه پیدا کرد.

نازنین وقتی ۱۶ ساله بود در پروژه استعدادیابی مربی فرانسوی آن زمانِ قایق‌رانی، بخاطر قدرت دوندگی در آمادگی جسمانی قبول شد.

بعد از آن بخاطر این‌که شنا هم بلد بود به دوره‌های آموزشی دعوت و در نهایت تصمیم گرفت فعالیت خود را ادامه دهد.

او در سال ۱۳۸۷ وارد تیم ملی شد و از هما حسینی که سهمیه المپیک پکن را گرفته و پرچم‌دار ایران بود، انگیزه گرفت تا راهی المپیک شود.

زنان موفق ورزشکار؛ نازنین ملایی

نازنین آن‌طور که خودش می‌گوید درآمدی از این رشته ندارد. در استان تهران مربی‌گری می‌کند اما فقط در زمان‌های آزادی که تمرین نمی‌کند، دلش نمی‌خواهد که این شغل را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد. معتقد است که مربی‌گری در ایران سخت است، نسبت سختی که شخص می‌کشد بازدهی و سود ندارد و فقط باید از جان مایه گذاشت.

مسابقات قایق‌رانی نازنین ملایی

تا به‌ حال جمع مدال‌های برون مرزی‌اش ۱۷ مدال است؛ اما بزرگ‌ترین افتخار دوران ورزشی او، کسب ۳ دوره پیاپی مدال طلای آسیا در ماده تک‌نفره است.

نازنین ملایی به همراه بهمن نصیری در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در انتخابی المپیک هر دو با کسب مدال نقره توانستند یک سهمیه برای قایق‌رانی به دست بیاورند.

با این حال طبق قوانین بین‌المللی تنها یک نفر (آقا یا خانم) می‌تواند راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود. در نهایت به دلیل اختلاف کم نازنین ملایی با نفر اول، او گزینه اول بود که با انصراف بهمن نصیری به نفع وی، حضور نازنین در المپیک توکیو به عنوان نماینده ایران ۱۰۰ درصد شد.

منبع:

photokade.com

مطالب
بیشتر