چرا ناشتا آب بنوشیم؟ | فواید نوشیدن آب
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فواید نوشیدن آب چیست؟ چرا ناشتا آب بنوشیم؟! آیا می‌دانستید اولین چیزی که باید هر روز صبح نوشیده‌ شود آب آشامیدنی است؟ هنگامی که صبح بیدار می‌شویم بدن عطش بسیاری دارد و ۲ الی ۳ لیوان آب موجب جوان‌سازی و هیدراته شدن بدن به شکل‌های متنوعی می‌گردد.

۵۰ تا ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده‌ است.

آب نقش مهمی در حفظ سلامت و تناسب بدن دارد. از اندام‌ها و بافت‌های حیاتی محافظت می‌کند، مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌‌ها منتقل می‌کند، مواد مغذی و مواد معدنی آن را تجزیه می‌کند تا برای بدن انرژی فراهم سازد و دمای بدن را تنظیم کند.


خواص نوشیدن آب ناشتا

چرا ناشتا آب بنوشیم؟ برای پاکسازی بدن

از خواص مصرف منظم آب می‌توان به پاکسازی روده اشاره کرد که همین موجب افزایش کارایی روده در جذب مواد مغذی می‌شود. همچنین آب به صورت روزانه در پاکسازی سموم بدن نیز موثر است.

چرا ناشتا آب بنوشیم؟ برای سلامت روده و سیستم گوارش

مصرف آب به اصلاح حرکت روده کمک کرده و از یبوست، هضم دشوار و عفونت روده جلوگیری می‌کند. همین اتفاق روده را سالم نگه می‌دارد.

نوشیدن آب ناشتا در صبح

سلامت اندام‌های داخلی

آب، بدن را هیدراته می‌کند که برای عملکرد مناسب اندام‌های داخلی بدن بسیار مهم است و سیستم لنفاوی که مایعات بدن‌مان را متعادل می‌سازد، را سالم نگه می‌دارد.

درمان عفونت

بدن دارای سیستم خودایمنی است که به مبارزه با بسیاری از عفونت‌ها و سلول‌های بیمار کمک می‌کند. آب آشامیدنی با معده خالی باعث افزایش متابولیسم بدن برای مبارزه با عفونت می‌شود. طبق تحقیقات جامعه‌ پزشکی ژاپن، نوشیدن‌ آب با معده‌ خالی می‌تواند به ما در درمان بیماری‌های مختلف مانند: سرماخوردگی، بدن درد، بیماری‌های قلبی، آرتروز، تپش قلب، صرع، چربی بیش از حد، برونشیت، آسم، سل و بیماری‌های ادراری، استفراغ، گاستریت، اسهال، دیابت، یبوست، بیماری‌های چشم، رحم، سرطان، اختلالات قاعدگی و بیماری‌های گوش، بینی و گلو کمک کند.

فواید نوشیدن‌‌ آب برای پوست

آب با حذف سموم از خون پوست را درخشان، سالم و روشن نگه می‌دارد. نوشیدن‌ آب با معده خالی دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، اما هیدراته نگه داشتن خود در طول روز به همان اندازه مهم است. بنابراین، علاوه بر نوشیدن ۲-۳ لیوان آب به محض بیدار شدن از خواب، به طور معمول باید روزانه ۸-۱۰ لیوان در فواصل منظم بنوشیم.

مطالب
بیشتر