چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

وقتی به باشگاه رفتن و تمرین فکر می‌کنید بیشتر راحتی لباس اهمیت دارد یا زیبایی و فشن بودن آن؟ بیشتر ما لباسی را انتخاب می‌کنیم که هم زیبا باشد و هم راحت. ممکن است که یک لگ طراحی شده برای کاهش تعریق را با یک تیشرت قدیمی و گشاد بپوشیم. بنابراین آیا واقعا مهم است که در باشگاه چه لباسی بپوشیم؟ یا بهتر بگوییم، چرا باید لباس ورزشی بپوشیم ؟!

خب! تحقیقات نشان دادند که لباس ما ارتباط مستقیمی با میزان انگیزه، عملکرد و حتی احتمال آسیب دیدگی، دارد. پس همراه این متن شوید تا با ۷ دلیل برای پوشیدن لباس مخصوص در کلاس‌های ورزشی آشنا شوید!

۱. جلوگیری از آسیب‌دیدگی

یکی از دلایل اصلی آسیب‌دیدگی در ورزش، کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی مناسب است. لباس ورزشی هم یکی از آن تجهیزات مهمی است که می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی را افزایش دهد. حتما می‌پرسید چطور این اتفاق می‌افتد؟!

اگر روی لباس‌هایی با پارچه منسجم و باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید، این لباس‌ها باعث بهبود جریان خون

می‌شوند و به دفع اسید لاکتیک هم کمک می‌کنند. این اتفاق منجر به اکسیژن‌رسانی بهتر به عضلات هم می‌شود. خستگی و درد عضلانی را مدیریت می‌کند و به بهبود قدرت و استقامت شما کمک زیادی می‌کند.

هنوز قانع نشدید که چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟! پس با ما همراه باشید.

لباس ورزشی و جلوگیری از آسیب‌دیدگی

۲. چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟ چون حرکات مفاصل راحت تر شود!

لباس سبک و راحتی که سایز خودتان باشد، تبدیل به پوست دوم شما می‌شود و نباید حرکت شما را محدود کند. ورزش با لباس راحت، به شما این امکان را می‌‌دهد که فقط و فقط روی عملکرد و کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید و تمرین را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

به همین دلیل هم هنگام خرید لباس ورزشی به دوخت و طراحی آن دقت کنید تا مناسب تمرینی که می‌خواهید انجام بدهید باشد.

۳. تنظیم و کنترل دمای بدن

بعد از یک جلسه تمرین شدید در باشگاه، از خودتان که آن لباس پنبه‌ای قدیمی را نپوشیدید، تشکر می‌کنید. پارچه‌های ورزشی با قابلیت تنفس به شما کمک می‌کنند که در تمرینات سنگین، احساس خنکی بیشتری کنید.

شما باید از پارچه‌هایی که در شرایط تعریق به تنفس بیشتر پوست شما کمک می‌کند استفاده کنید تا رطوبت را از بدن دور کرده و حس سرزندگی و طراوت را دو چندان کند.

پارچه‌های هوشمند حتی این قابلیت هم دارند که با تنظیم دمای بدن فرد به افزایش عملکرد ورزشکاران کمک کنند.

چرا در باشگاه لباس ورزشی بپوشیم

۴. افزایش عملکرد ورزشی

حتما شنیده‌اید که ورزشکاران حرفه‌ای از عبارت لباس موفقیت استفاده کنند. این در مورد شما و لباس باشگاه شما هم صدق می‌کند. پارچه‌های جدید و هوشمند ورزشی طراحی شده‌اند تا عملکرد ورزشکاران را ارتقا دهند و در برابر سختی تمرینات شدید، مقاومت زیادی داشته باشند. وقتی به بحث ارتقا عملکرد می‌رسیم دوباره موضوع راحتی لباس مطرح می‌شود. و این هم یک پاسخ دیگر به سوال چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟!

۵. افزایش اعتماد به نفس

لباس می‌تواند در زندگی روزمره شما هم تاثیرگذار و نیروبخش باشد. وقتی نوبت به ورزش می‌رسد هم لباس مناسب حال شما نسبت به خودتان را بهتر کرده و باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس می‌شود.

حتی یک پدیده روانشناختی وجود دارد که اثبات می‌کند نوع لباسی که انتخاب می‌کنید می‌تواند باعث تغییرات ذهنی در شما بشود. این پدیده از تاثیر مثبت انتخاب لباس بر اعتماد به نفس صحبت می‌کند. به عبارت ساده‌تر وقتی خوب به نظر می‌رسید، اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنید. پس سرمایه‌گذاری روی یک دست لباس مناسب برای بدنسازی، احساس بهتری به شما می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا در باشگاه هم با حس بهتری تمرین کنید.

۶. تاثیر مثبت روی پوست

استفاده از پارچه‌های بی کیفیت در حین تمرین، ممکن است احساس خارش را ایجاد کنند. عرق کردن، کم‌آبی و پوشیدن لباس‌های تنگ هم دلایل دیگری برای آسیب رسیدن به پوست حین ورزش هستند. حتی شستن لباس‌های ورزشی با شوینده نامناسب هم به پوست ورزشکاران آسیب می‌رساند.

در انتخاب لباس ورزشی حتما به جنس پارچه دقت کنید چون پوست با تعریق زیاد در شرایط حساسی قرار می‌گیرد و آسیب‌پذیرتر از حالت عادی است.

۷. افزایش انگیزه

هیچی بیشتر از خرید یک دست لباس جدید به شما برای رفتن به باشگاه، انگیزه نمی‌دهد. آینه‌های باشگاه منتظر هستند تا شما را در لباس‌های مناسب و جدیدتان ببینند. باز هم می‌پرسید بیشتر ما لباسی را انتخاب می‌کنیم که هم زیبا باشد و هم راحت. ممکن است که یک لگ طراحی شده برای کاهش تعریق را با یک تیشرت قدیمی و گشاد بپوشیم. بنابراین آیا واقعا مهم است که در باشگاه چه لباسی بپوشیم؟ یا بهتر بگوییم، چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟!

متاسفانه خرید یک لباس مناسب برای هر بار که از تمرین خسته می‌شوید، ممکن نیست زیرا لباسی که به درستی انتخاب شده باشد، به این راحتی دور انداخته نمی‌شود. شما می‌توانید از فروشگاه پاد لباس‌های ورزشی لوکس و با کیفیت را تهیه کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید.

منبع : www.bodyandsoul.com

مطالب
بیشتر