چرا به پرسونال ترینر یا مربی خصوصی نیازمندیم؟!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مربی خصوصی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شروع ورزش همیشه کمی ترسناک است. اکثر افراد نمی‌دانند چطور و چگونه به اهداف‌شان برسند و این کاملا طبیعی‌ست. همین دلیلی برای کاهش انگیزه در آن‌ها می‌شود. اهمیت داشتن یک پرسونال‌ ترینر یا مربی خصوصی دقیقا در اینجا مشخص می‌شود. مربی خصوصی به افراد کمک می‌کند تا موانعی که بر سر راه تناسب‌اندام است را دور بزنند و سریع‌تر به هدف‌شان برسند. استخدام یک پرسونال ترینر یا مربی خصوصی در نگاه اول انتخاب گرانی محسوب می‌شود ولی در واقعیت این طور نیست! اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا پرسونال ترینر و چرا مربی خصوصی، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

تقریبا می‌شود گفت که برای هر بودجه‌ای مربیانی هستند که کار کردن با آن‌ها بسیار مفید و کمک کننده است. ۶مزیت داشتن پرسونال ترینر یا مربی خصوصی :

۱. آموزش دقیق حرکات و کاهش خطر آسیب‌دیدگی

اگر می‌خواهید بهترین عملکرد ورزشی‌تان را داشته‌باشید و خطر آسیب‌دیدگی را کم‌تر کنید، باید آموزش حین ورزش را جدی بگیرید. هم آموزش اجرای صحیح حرکات و هم آموزش و اطلاعات مورد نیاز مربوط به تمرینی که انجام می‌دهید. مربی خصوصی این کار را به خوبی برای شما انجام می‌دهد و توضیحات کافی از تمرین در اختیارتان می‌گذارد.

۲. افزایش انگیزه و مسئولیت‌پذیری

گاهی ممکن است که فکر کنید وقت کافی در روز ندارید تا به ورزش اختصاص دهید. به هر دلیلی بعضی روزها احتمالا انگیزه کافی برای رفتن به تمرین را ندارید و ترجیح می‌دهید تمرین را عقب بیندازید اما وجود یک پرسونال ترینر باعث می‌شود نتوانید با هر بهانه‌ای، ورزش‌تان را عقب بیندازید. او به شما انگیزه ادامه دادن می‌دهد و مشوق شما برای تمرین می‌شود. گاهی فقط به کمی حمایت بیشتر احتیاج دارید تا سریع‌تر به هدف برسید.

۳. برنامه اختصاصی ویژه توانمندی شما

اینکه مربیان خصوصی باید خیلی پرانرژی باشند و در تک تک حرکات کمک‌تان کنند تا با وزنه سنگین‌تری حرکت را اجرا کنید، یک تصور غلط و رایج است که بسیار دور از واقعیت است. پرسونال ترینر باید خیلی واقع‌بینانه با توجه به توانایی‌های بدنی شما برنامه‌ای را برای‌تان طراحی کند که شما بدون آسیب‌دیدگی و بیش‌تمرینی به اهداف‌تان برسید. همیشه قرار نیست سنگین‌ترین تمرین‌ها را با پرسونال ترینر تجربه کنید، اما همیشه قرار است اختصاصی‌ترین تمرین‌ها را تجربه کنید.

پرسونال ترینر یا مربی خصوصی

۴. تنوع تمرینی و چالش‌های بیشتر در تمرین

اگر پیشرفت به کندی اتفاق بیافتد افراد به راحتی از ورزش خسته می‌شوند و یا حتی پیشرفت‌شان به چشم خودشان نمی‌آید. اما حضور یک مربی خصوصی باعث می‌شود تا شما به موقع به چالش کشیده شوید و متوجه رشد و پیشرفت‌تان شوید. پرسونال ترینر شما را از یک مرحله به مرحله بعد می‌برد و با تنوع تمرینی نمی‌گذارد دچار استپ وزنی شوید.

۵. پیشرفت بیشتر در کم‌ترین زمان

مربی خصوصی پله پله با اهداف کوچک شما را به اهداف بزرگ‌تان نزدیک می‌کند. راه و مسیر رسیدن به هدف را برای شما روشن می‌کند. با ایجاد یک جدول زمانی مشخص، رسیدن به اهداف راحت‌تر می‌شود.

مطالعات نشان داده‌است که تمرین با نظارت مربی، در مقایسه با تمرین بدون نظارت پیشرفت بیشتر و بهتری را در پیش دارد.

۶. تنظیم زمان تمرین با زمان‌بندی شخصی

کار با یک مربی خصوصی به شما این امکان را می‌دهد که برنامه تمرینی را با برنامه زندگی شخصی تطبیق دهید. اگر صبح زود یا اواخر شب بعد از کارهای‌تان وقت ورزش دارید، پرسونال ترینر شما برنامه را با شرایط زندگی شما می‌چیند.

چیزی فراتر از تناسب‌اندام را تجربه می‌کنید

شما زمان زیادی را با مربی خصوصی یا پرسونال ترینر خود می‌گذرانید و همین مسئله باعث می‌شود تا او مثل یک تراپیست غیر رسمی در مسائلی حتی فراتر از تناسب‌اندام، به ارتقا سلامت جسمی شما کمک کند. با هدف کاهش استرس به شما تمرین دهد یا حتی تغذیه شما را چک کند.

فواید آموزش دیدن با پرسونال ترینر بیشتر از آن است که نگران مسائل دیگر باشید. بهترین انتخاب برای رسیدن به اهداف ورزشی، انتخاب یک مربی خصوصی است که با او ارتباط برقرار می‌کنید.

منبع: www.villasport.com

مطالب
بیشتر