۶ مزیت باورنکردنی ماساژ درمانی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مطمئنا ماساژ درمانی به آرام و ریلکس شدن شما کمک می‌کند اما ماساژ مزیت‌هایی فراتر از ریلکسی دارد. در این مقاله ۶ فایده مهم و اساسی ماساژ را بصورت علمی بررسی کردیم. فواید ماساژ درمانی مسئله‌ای است که این روزها خیلی مورد بحث قرار گرفته است. نظرات دانشمندان و تحقیقات دانشگاهی در مورد ماساژ چه می‌گویند؟

۱. مقابله با تنش‌های نشستن طولانی مدت

با استناد به صحبت حرکت‌شناس و ماساژ تراپیست کانادایی، اکثر مردم دچار استرس‌های وضعیتی هستند. بیشتر اوقات این استرس‌ها و گرفتگی‌ها در محدوده گردن و شانه اتفاق می‌افتد. کارمندان و کسانی که طولانی مدت پشت میز می‌نشینند، افرادی هستند که بیشتر درگیر این نوع گرفتگی می‌شوند. در موارد شدیدتر، این درد و گرفتگی عضلات گردن به صورت ضعف و درد در کمر و عضلات سرینی ظاهر می‌شود. ماساژ درمانی می‌تواند اثرات نشستن‌های طولانی را خنثی کند.

۲. کاهش دردهای عضلانی

از فواید ماساژ درمانی می‌توان به افزایش گردش خون اشاره کرد که باعث بهبود بسیاری از دردهای عضلانی می‌شود. درست مثل وقتی که قسمتی از بدن را به جایی می‌کوبید و سریعا با دست‌تان آن را می‌مالید.

در مطالعه‌ای که سال 2011 منتشر شد، ماساژ درمانی را به اندازه سایر روش‌های درمانی برای کمر دردهای مزمن موثر دانستند.

۳. تسکین اضطراب و افسردگی

دریافت ماساژ در محیطی امن و حرفه‌ای می‌تواند فوق‌العاده آرامش‌بخش باشد. مطالعه‌ای که سال 2005 منتشر شد نشان داد که افراد مبتلا به سرطانی که 3 بار در هفته ماساژ دریافت کردند، از گروه دیگری که ماساژ نرفتند، افسردگی بسیار کمتری تجربه کردند.

آکادمی روان‌پزشکی کودک و نوجوان آمریکا مطالعه‌ای را منتشر کرد که شادابی و طراوت افراد افسرده بعد از ماساژ را بررسی کرده بود. بعد از تجربه ماساژ درمانی، سطح استرس افراد به شدت کاهش یافته بود.

ماساژ درمانی

۴. بهبود خواب

ماساژ علاوه‌بر کمک به عمیق‌تر شدن خواب، به افرادی که به خوبی استراحت نمی‌کنند هم کمک زیادی می‌کند. حرکت‌شناسان معتقدند که ماساژ درمانی در بهبود خواب کسانی که در حال شیمی درمانی هستند، تاثیر زیادی می‌گذارد.

حتی طبق مطالعات دانشگاه وارویک، ماساژ به نوزادان کمک می‌کند بیشتر بخوابند، کم‌تر گریه کنند و استرس کم‌تری داشته باشند.

۵. تقویت سیستم ایمنی

مطالعه‌ای در سال 2010 در مجله پزشکی منتشر شد که نشان داد ماساژ درمانی باعث افزایش گلبول‌های سفید در خون بیماران شده است. افزایش گلبول سفید نقش زیادی در دفاع بدن در مقابل بیماری‌ها دارد. عملکرد سیستم ایمنی افراد مبتلا به HIV هم با ماساژ بهبود یافت.

۶. رفع سردرد

دفعه بعد که دچار سردرد شدید، یک ماساژ فوری و لحظه آخری را رزرو کنید. ماساژ شدت سردردهای تنشی را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات دانشگاه گرانادا اسپانیا، ماساژ درمانی بلافاصله بر احساس درد در بیماران مبتلا به سردردهای تنشی، تاثیر می‌گذارد.

فواید ماساژ درمانی چیزی فراتر از این مقاله هم می‌تواند باشد. اما این 6 فایده از اصلی‌ترین دلایلی است که بخاطر آن‌ ماساژ را به همه افراد توصیه می‌کنیم.

منبع : https://www.besthealthmag.ca/

مطالب
بیشتر