لاغری با ورزش چقدر طول می‌کشد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لاغری با ورزش چقدر طول می‌کشد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای خیلی از ما پیش آمده که یک برنامه منظم رژیم لاغری را برای کاهش وزن شروع کنیم. این امر می‌تواند یک تغییر جدی در سبک زندگی ما باشد و سلامتی بیش‌تر ما را تنظیم کند. اما ناخودآگاه وقتی صحبت از کاهش وزن و برنامه لاغری به میان می‌آید، ورزش هم به ذهن ما متبادر می‌شود. اینکه کاهش وزن اصولی و همراه با شادابی مستلزم ورزش کردن است. اما در اینجا پرسش مهمی که برای همه ما پیش می‌آید این است که لاغری با ورزش چه‌قدر طول می‌کشد؟ چرا باید ورزش کنیم؟ و آیا لاغری با ورزش بهترین روش کاهش وزن است؟ قصد داریم همه این پرسش‌ها در این مطلب پاسخ بدهیم. پس با ما همراه باشید.

چرا یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش وزن، ورزش کردن است؟

این دیگر یک امر مسلم است که ورزش یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش وزن است. چرا که اولا ما در هنگام ورزش کردن، کالری بیش‌تری می‌سوزانیم. به یک دلیل ساده و آن  دلیل این است که مشغول فعالیت بهینه و مفید هستیم که این امر به چربی‌سوزی بدن ما کمک شایانی می‌کند. دلیل دوم این است که ورزش کردن حتی  بر زمان‌هایی که استراحت می‌کنیم و یا مشغول ورزش کردن هم نیستیم، تاثیرگذار است. چرا که متابولیسم و سوخت و ساز بدن را به‌شدت افزایش می‌دهد.اما به غیر از این، ورزش فواید بی‌شماری دارد که ذکر آن بد نیست.

فواید ورزش، یک نگاه سریع

همانطور که گفتیم به غیر از ورزش کردن برای لاغری و کاهش وزن، ورزش فوایدی دارد که گنجاندنش در روتین ما می‌تواند زندگی ما را دگرگون کند.

اما، دلایل زیادی برای ورزش وجود دارد که هیچ ارتباطی با کاهش وزن ندارند، مانند بهبود خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های بی‌شماری از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی برخی سرطان‌ها. ورزش همچنین قدرت بدنی را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. ، تحرک و استقامت و پایداری بدن را نیز بالا می‌برد. به علاوه، به ما کمک می کند بهتر حرکت کنیم، بهتر نفس بکشیم و سلامت احشایی خودمان را بهبود ببخشیم.

ورزش در خانه، به خصوص پس از پاندمی، از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار شده است. چیزی از برنامه پادفیت باشگاه پاد شنیدید؟! اگر نه، حتما این جا را کلیک کنید. پشیمان نخواهید شد.

اگر قصد دارید برای کاهش وزن ورزش کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای کاهش وزن چقدر باید هر روز یا هر هفته ورزش کنید.

برای لاغری سریع و بهینه، چه‌قدر ورزش کنیم؟

برای کاهش وزن، توصیه متخصصین این است که هر هفته حدود 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط، 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید یا ترکیبی از این دو انجام دهید. برنامه‌های علمی و خوب ورزشی به ما پیشنهاد می‌کنند که این تمرین‌ها را در طول یک هفته پخش کنیم.  اگر بیش از آنچه که گفتیم هم ورزش کنیم قطعا مزایای سلامتی بسیار بیش‌تری در انتظار ما خواهد بود. از یاد نبریم که لاغری با ورزش نه تنها ممکن است بلکه با دوام نیز هست!

بسیاری از متخصصان و مربیان با سابقه ورزشی این توصیه را به ما دارند که در بزرگسالی، حداقل 30 دقیقه فعالیت هوازی به مدت 5 روز در هفته یا بیش‌تر داشته باشیم. همچنین توصیه می‌کنند حداقل دو بار در هفته در فعالیت‌های تمرینی قدرتی شرکت کنیم. این فعالیت‌ها باید تمام  عضلانی اصلی بدن ما را در بر بگیرند. یعنی قسمت بالایی بدن، پایین‌تنه و مرکز بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

به منظور کاهش وزن بدن خود به میزان 5 درصد یا بیشتر، یا برای حفظ کاهش وزنی که به آن دست پیدا کردیم، بسیار توصیه می‌شود که حداقل 300 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته داشته باشیم. تا هم بدنمان تازگی خود را حفظ کند و هم کاهش وزن ما در یک چارچوب علمی صورت بگیرد.

برنامه رژیم غذایی خوب با ورزش یعنی لاغری سریع!

اگر علاوه بر ورزش، کالری دریافتی خود را به طور متوسط (نه به ‌طور زیاد) کاهش دهیم،  و میزان فعالیت بدنی که  در هفته مورد نیاز است و به آن اشاره کردیم را انجام دهیم، به احتمال زیاد نتایج درخشانی در انتظار ما خواهد بود.  به تعبیر ساده‌تر رژیم با ورزش معجزه می‌کند! البته این می‌تواند برای هر فردی مقداری متفاوت باشد. پس یک مربی تغذیه حاذق می‌تواند یک برنامه متناسب با بدنمان به ما ارائه دهد تا همه چیز سریع پیش رود.

وقتی هم که به وزنی که خواستیم رسیدیم ورزش را از یاد نبریم. 3 ساعت ورزش در هفته با یک رژیم غذایی خوب می‌تواند وزن دلخواه ما را تثبیت کند. اگر شما هم علاقه دارید که در یک باشگاه ورزشی با مربیان تغذیه و ورزشی سطح بالا ورزش کنید می‌توانید اطلاعات بیش‌تری در اینجا بیابید. رژیم با ورزش را همین الان شروع کنید چه در خانه و چه در باشگاه.

رژیم با ورزش؛ یک نکته‌ای که کم‌تر به آن توجهه می‌کنیم

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که کاهش وزن زمانی برای ما تفاق می‌افتد که میزان کالری خارج‌شده از بدن‌مان بیش‌تر از میزان کالری ورودی باشد. اما یک باور رایج و نادرست در این زمینه وجود دارد. اینکه اگر در یک روز ورزش می‌کنیم این اجازه را به ما می‌دهد که غذای بیش‌تری بخوریم. باید بگوییم این استدلال متاسفانه اصلا درست نیست. به همین دلیل است که رژیم با ورزش کامل می‌شود و نقش مربی و کوچ سلامت مهم است. اینکه ما در بلند مدت احساس گرسنگی نکنیم، منوط به یک رژیم غذایی متناسب با ما به علاوه یک برنامه ورزشی‌ست.

برای کاهش وزن یک کیلو در هفته، چه قدر کالری بسوزانیم؟

اگر مایل به کاهش وزن هستیم، هدف کاهش وزن نیم الی 1 کیلوگرم  در هفته یک هدف کاهش وزن سالم است. کاهش وزن نیم کیلو، به طور کلی مستلزم این است که حدود 3500 کالری بسوزانیم.  اما به خاطر داشته باشیم که تلاش برای کاهش وزن نیم کیلو چربی همراه با ورزش، به تنهایی می تواند برای برخی افراد سخت و وقت گیر باشد. به همین دلیل، ممکن است بخواهید رژیم غذایی و ورزش را ترکیب کنیم تا به کمبود کالری مناسب برای کاهش وزن برسیم.

ورزش در خانه یا ورزش در باشگاه؟؛ مساله این است با گسترش زیرساخت‌های آنلاین و همچنین بروز پاندمی کرونا، بسیاری روی به ورزش در خانه آوردند و نتایج مفیدی را نیز کسب کردند. بسیاری دیگر اما روش پیشین و حضور در باشگاه را ترجیح می‌دهند. هر دو روش، روش مناسبی ‌ست برای ورزش کردن و حتی لاغری سریع. جالب‌تر اما این هست که چه در ورزش در خانه و چه ورزش حضوری با یک ساز و کار علمی همراه بشود و از کوچ سلامت و تغذیه کمک گرفته شود. پس اگر مایل هستید که هر کدام از این دو روش را امتحان کنید به پادفیت و یا باشگاه پاد سری بزنید و از کلاس‌های متنوع مجموعه پاد استفاده کنید.

مطالب
بیشتر