تجهیزات و لوازم مورد نیاز کیک‌‌بوکسینگ
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجهیزات و لوازم کیک بوکسینگ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشته ورزشی کیک‌بوکسینگ در سال‌های اخیر خیلی محبوب‌تر از قبل شده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین رشته‌های رزمی معرفی می‌شود! اما اگر بدون تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ تمرین کنید، احتمال آسیب دیدگی در این رشته خیلی بالا می‌رود. همان‌طوری که می‌دانید رشته‌های رزمی می‌توانند از مهیج‌ترین و در عین حال پرخطرترین رشته‌های ورزشی باشند. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد محافظت از خودتان با لوازم محافظتی داشته باشید، می‌توانید اکثر خطرات احتمالی را کنترل کنید و از تمرین نهایت لذت را ببرید.

کیک بوکسینگ به شما کمک می‌کند تا هم کالری زیادی بسوزانید، هم سلامت عمومی بدن‌تان را ارتقا دهید و هم مهارت‌های رزمی بیاموزید! فقط فراموش نکنید که تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ همراه‌تان باشد. چه لوازمی؟!

پس با ما همراه باشید تا در مورد لوازمی که باید خود را به آن‌ها تجهیز کنید، اطلاعات مفیدی کسب کنید!

چگونه تجهیزات و لوازم کیک بوکسینگ مناسب خودمان را تهیه کنیم؟

کیک بوکسینگ شامل ضربات مشت، لگد، زانو و آرنج است که معمولا در رینگ مسابقه اجرا می‌شود. یک فعالیت بدنی شدید که به تمرکز بسیار بالایی احتیاج دارد و اگر در این ورزش مبتدی هستید، حتما باید بدانید وسایل مورد نیازتان را چطور تامین کنید!

این مقاله به شما کمک می‌کند با شناحت انواع سبک‌های کیک بوکسینگ و تفاوتش با بقیه رشته‌ها، تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ مورد نیاز خودتان را تهیه کنید.

برای کیک بوکس به چه لوازمی احتیاج دارید؟

مهم‌ترین وسیله برای یک مبارز واقعی در سطح مبتدی و متوسط، یک جفت دستکش خوب است. پس از آن باید از یک محافظ سر استفاده کرد. محافظ دهان و محافظ ساق پا را هم به آن اضافه کنید.

اول از همه باید بدانید که به چه سبکی تمرین می‌کنید. اگر موی‌تای یا بوکس کار می‌کنید باید از دستکش و ساق‌بند ویژه‌ی آن سبک استفاده کنید.

اگر قصد دارید اسپارینگ کیک بوکس انجام دهید، محافظ دهان هم نیاز دارید.

قصد مبارزه ندارید و فقط با هدف تناسب اندام تمرین می‌کنید؟ پس تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ خاصی احتیاج ندارید جز دستکش و ساق‌بند!

۵ تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ که برای مبتدیان ضروری است

تجهیزات کیک بوکسینگ نسبتا زیاد است اما برای حفظ سلامتی و لذت بیشتر و همین طور نتیجه‌گیری بهتر از تمرین، باید از تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ استفاده کرد. لوازم کیک بوکسینگ انواع مختلفی دارند که شامل:

دستکش بوکس:

این دستکش‌ها را از چرم یا مواد مصنوعی می‌سازند. بر روی انگشتان دست بالشتکی گذاشتند که در طی مبارزه از به وجود آمدن زخم و کبودی روی انگشتان جلوگیری کند. دستکش‌ها در وزن‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند.

کفش بوکس:

باز هم از چرم و یا مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. با یک کفه سخت و محکم که از پای شما داخل رینگ محافظت کند. در قسمت روی پا هم بالشتکی دارد که از پا در برابر زخم و کبودی محافظت کند. در مسابقه‌هایی که در شرایط باانی یا برفی برگزار می‌شوند، این کفش‌ها کشش و اصطکاک بیشتری تولید می‌کنند.

محافظ سر:

محافظ سر معمولا با چرم، پلاستیک و یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شود. این وسیله را برای محافظت از سر در برابر آسیب و خطرات احتمالی طراحی کردند.

محافظ ساق و روی پا:

در کیک بوکسینگ ضربات زیادی را با پا می‌زنید. برای اطمینان از اینکه ساق پای شما در ضربات آسیب نبیند و در برابر نیرویی که برای یک ضربه استفاده می‌کنید در امان باشد، باید از ساق‌بندهای مخصوص استفاده کنید.

محافظ‌های پا و ساق، از عضلات و استخوان ساق پا، انگشتان پا و حتی تاندون‌های مچ پا، به خوبی حمایت می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها فوق‌العاده سبک و قابل حمل هم هستند.

کیسه بوکس:

در شروع این ورزش همیشه با کیسه بوکس آشنا می‌شوید. حالا اگر در کلاس و باشگاه شروع کنید، احتیاجی به خریداری کیسه بوکس ندارید اما اگر کیک بوکس را در منزل شروع کنید باید حتما کیسه بوکس مناسب تهیه کنید.

ضربه زدن به کیسه بوکس باعث میشه احتمال شکستن اشیا و حتی آسیب دیدن خودمان، کمتر بشود.

اگر میخواهید کیک بوکسینگ را شروع کنید باید تجهیزات و لوازم کیک‌ بوکسینگ را خریداری کنید تا ورزشی ایمن و مهیج را تجربه کنید.

منبع: www.hollandblogs.nl

مطالب
بیشتر