طرز تهیه سبزیجات بوداده
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گیاه‌خوار شدن تصمیمی که نیاز به مطالعه بسیار دارد تا بتوان از طریق تغذیه گیاه‌خواری پروتئین و مواد مورد نیاز را دریافت کرد. شما مسیری را انتخاب کرده‌اید که آگاهی نسبت به خواص خوراکی‌ها حرف اول را در آن می‌زند. علاوه بر این خوشمزگی وعده‌های غذایی هم اهمیت زیادی دارد و بهتر است که از انواع روش‌های پخت استفاده کنید تا به سبک و سلیقه خودتان دست یابید. در این مقاله طرز تهیه سبزیجات بوداده را می‌خوانید که امیدواریم در تنوع غذایی رژیم گیاه‌خواری و یا کاهش وزن کمک‌تان کند.

گیاهخواری

اگر می‌خواهید یک شروع عالی در روز داشته باشید، این غذا پیشنهادی خوب که حتی می‌توانید، آن را همراه با آجیل میل کنید.

مواد لازم جهت تهیه سبزیجات بوداده:

۱ کیلوگرم هویج، جعفری و کلم

۲۲۰ گرم سیب‌زمینی نصف شده

۳ حبه سیر

۴ شاخه رزماری

۴ شاخه آویشن

۲ قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون

۵۰ گرم آجیل

۴۵ گرم فتا گیاهی

۲ قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون

‍۱ بسته جعفریِ ریز خرد شده

۱ عدد لیمو

سبزیجات بوداده

طرز تهیه سبزیجات بوداده:

فر را روی دمای ۱۸۰ و یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید. هویج، جعفری، کلم، سیب‌زمینی‌ها و حبه‌های سیر را در یک قالب بزرگ بریزید. باقی سبزیجات را در میان آن‌ها بگذارید؛ روغن زیتون بریزید و اجازه دهید به خوبی با روغن ترکیب شود، سپس به مدت ۵۰ دقیقه و تا زمانی که همه‌سبزیجات نرم شوند، تفت دهید.

پوست سیر تفت داده شده را جدا کنید و با بقیه مواد سس مخلوط کنید. از طرف دیگر، می‌توانید آن‌ها را در یک کاسه کوچک با‌هم ترکیب کنید سپس سبزیحات را در سس بریزید. روی آجیل، فتای گیاهی بپاشید و میل کنید. طرز تهیه سبزیجات بوداده به همین سادگی می‌تواند باشد!

داشتن برنامه غذایی مناسب با ویژگی‌های فردی و هم‌راستا با اهداف‌، یک گام بزرگ در راه رسیدن به سبک زندگی سالم است. باشگاه پاد هم در این مسیر کنارتان است و می‌توانید برنامه غذایی ویژه خودتان را از کوچ سلامت باشگاه تهیه کنید!

منبع: www.food.com

مطالب
بیشتر