طرز تهیه پنکیک موز
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پنکیک یکی از خوشمزه‌‌ و محبوب‌ترین صبحانه‌هاست که به‌ علت کالری بسیار زیاد مورد توجه ورزشکاران و افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند نیست. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پنکیک موز را که یک صبحانه سالم، رژیمی و خوشمزه‌ است، توضیح دهیم تا بتوانید سلامتی را در کنار موادهای غذایی مورد علاقه‌تان داشته باشید.

پنکیک موزی

انواع دسر؛ پنکیک رژیمی

پنکیک یکی از انواع صبحانه‌های خوشمزه بین‌المللی است که به دلیل اینکه در تابه‌های کوچک تهیه می‌شود با نام پنکیک شهرت یافته است. پنکیک انواع بسیار متنوعی دارد و در کشورهای مختلف با روش‌های متنوعی پخته می‌شود که معمولا به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر برای صبحانه سرو می شود. البته نوعی از آن هم وجود دارد که به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود و معمولا با گوشت یا مرغ تهیه می‌شود. 

طرز تهیه پنکیک موز برای 4 نفر

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

مواد لازم:
آرد ۱ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد (هم‌زده)
شیر ۱ پیمانه
روغن گیاهی ۲ قاشق غذاخوری
موز رسیده ۲ عدد (له و نرم شده)

طرز تهیه:
در یک ظرف آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید و سپس در ظرفی دیگر تخم‌مرغ، شیر، روغن و موز را بریزید. مخلوط آرد را به مخلوط موز اضافه و با یکدیگر مخلوط کنید. یک تابه را به‌ مقدار کمی روغن آغشته کنید و بر روی حرارت تقریبا بالا بگذارید. تقریبا ۱/۴ پیمانه از خمیر را برای هر پنکیک در ماهیتابه بریزید، و تا جایی روی حرارت بگذارید که هر دو طرف آن طلایی رنگ شوند.

کالری:۱۹۳

چربی: ۶.۶ گرم

کربوهیدرات‌ها: ۲۹.۲ گرم

کلسترول: ۳۴ میلی‌گرم

سدیم: ۲۴۶ میلی‌گرم

پروتئین: ۵ گرم

منبع:

https://www.allrecipes.com/

مطالب
بیشتر